Młody jęczmień

Młody jęczmień – lek prosto z natury

Młody jęczmień to sproszkowane kiełki jęczmienia zebrane nie dłużej niż 200 godzin po wykiełkowaniu. Jest to produkt w pełni naturalny o potwierdzonych naukowo właściwościach prozdrowotnych. Był stosowany już w czasach starożytnego Rzymu. Później na wiele lat zapomniano o jego wyjątkowym wpływie na organizm człowieka. Dopiero na przestrzeni kilku ostatnich lat jego popularność ponownie wzrosła, a ludzie zaczęli doceniać jego prozdrowotne działanie.

Dużą zaletą młodego jęczmienia jest łatwa dostępność. W przeciwieństwie do wielu innych superfood, jęczmień może rosnąć w większość miejsc na świecie. Z tego powodu znacznie łatwiej znaleźć lokalny produkt w rozsądnej cenie.

Właściwości młodego jęczmienia

Za znaczną część właściwości prozdrowotnych młodego jęczmienia odpowiada chlorofil. Jest to zielony barwnik roślinny, niezbędny do przeprowadzania procesu fotosyntezy. Spożywany w diecie, charakteryzuje się aktywnością przeciwutleniającą oraz bardzo korzystnie wpływa na stan układu krwionośnego. Zdolność do niwelowania wolnych rodników sprawia, że młody jęczmień wykazuje bezpośrednie działanie antykancerogenne. Dodatkowo wzmacnia naczynia krwionośne oraz obniża stężenie cholesterolu we krwi, obniżając tym samym ryzyko występowania miażdżycy.

Młody jęczmień (https://www.bee.pl/9250-mlody-jeczmien) jest również źródłem wielu witamin. Cechuje się bardzo wysoką zawartością witaminy C oraz beta-karotenu (prowitamina A). Zawiera również witaminę K, E oraz witaminy z grupy B, na czele z kwasem foliowym. Wśród soli mineralnych, znaleźć można natomiast cynk, żelazo, magnez i wapń.

Sproszkowane kiełki jęczmienia to także źródło choliny. Związek ten wchodzi w skład wszystkich komórek ciała, budując błony komórkowe. Jest to również podstawowa część lecytyny – substancji niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.

Kolejną zaletą młodego jęczmienia jest duża zawartość błonnika pokarmowego. Ta właściwość sprawia, że opisywane superfood doskonale sprawdzi się u osób na diecie odchudzającej, zmniejszając uczucie łaknienia. Znajdzie zastosowanie także przy objawach biegunek oraz zaparć. Wpływa korzystnie na regulację perystaltyki jelit oraz zapobiega rozwojowi nowotworu jelita grubego.

Jak spożywać młody jęczmień?

Młody jęczmień dostępny jest w formie tabletek lub proszku. W pierwszej sytuacji suplementacja jest bardzo prosta. Jeśli natomiast dysponujemy proszkiem, możemy dodawać go do koktajli, jogurtów, owsianek, soków czy domowych lodów.

Koniecznie należy pamiętać, że młody jęczmień to jedynie uzupełnienie zdrowej diety. Z pewnością posiada bardzo korzystne właściwości prozdrowotne i zawiera wiele składników odżywczych. Jednak sam w sobie nie zaspokoi wszystkich potrzeb organizmu.

Jedzenie freepik - pl.freepik.com